خواص شگفت انگیز خوردن ترشی سیر و ماهی

خواص شگفت انگیز خوردن ترشی سیر و ماهی

ماهی از مواد غذایی مغزی و خوشمزه است که هم به صورت خورش و هم در قالب خوراک و کبابی طرفدار دارد. ماهی با بسیاری از سبزی ها، ترشی ها و حبوبات ترکیب عالی ایجاد می کند؛ با این حال ماهی در کنار ترشی سیر، جایگاه دیگری در سفره ایرانیان دارد.

 ترکیب ترشی سیر و ماهی، از دیرباز در سفره ایرانیان جای داشته است. این ترکیب نه تنها طعمی دلنشین و اشتها آور به ارمغان می آورد، بلکه خاصیت های بسیاری را هم به همراه دارد.

در این مقاله از کامروز به بررسی خواص شگفت انگیز ماهی و ترشی سیر پرداخته و غذاهای حاوی این ترکیب عالی را هم معرفی می کنیم.

ترشی سیر و ماهی: گنجینه ای از سلامتی

ماهی منبعی غنی از فسفر بوده و سیر هم خواص ضد التهابی دارد. مصرف این دو در کنار یکدیگر، فواید بسیاری برای بدن دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

  • تقویت سیستم ایمنی:

سیر منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. این امر بدن را در برابر بیماری ها و عفونت ها مقاوم تر می سازد. ماهی نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به نوبه خود سیستم ایمنی را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری های خود ایمنی پیشگیری می کند.

  • سلامت قلب و عروق:

سیر با داشتن ترکیبات گوگردی مانند آلیسین و کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL)، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. امگا 3 موجود در ماهی نیز به تنظیم فشار خون، کاهش تری گلیسیرید و رقیق شدن خون کمک کرده و از این طریق سلامت قلب و عروق را تضمین می کند.

  • پیشگیری از سرطان:

مطالعات نشان داده است که مصرف سیر می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان مانند سرطان معده، روده بزرگ و ریه را کاهش دهد. آنتی اکسیدان های موجود در سیر، از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کرده و از این طریق به پیشگیری از سرطان کمک می کنند.

  • هضم بهتر غذا:

ترشی سیر به دلیل داشتن پروبیوتیک ها، به هضم بهتر غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. پروبیوتیک ها باکتری های مفید روده را افزایش داده و هضم مواد مغذی، جذب ویتامین ها و مواد معدنی و کاهش نفخ و یبوست را به همراه دارند.

 

خوردن ماهی با ترشی سیر

  • کنترل قند خون:

مصرف سیر، تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت نوع 2 را هم به دنبال دارد. این امر به دلیل خاصیت ضد التهابی سیر و توانایی آن در افزایش حساسیت سلول ها به انسولین است.

  • سلامت پوست و مو:

آنتی اکسیدان های موجود در سیر و ماهی به حفظ سلامت پوست و مو هم کمک می کنند. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری زودرس پوست و مو جلوگیری می کنند. همچنین، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی، موجب مرطوب شدن پوست و مو و جلوگیری از خشکی و شکنندگی آنها می شوند.

 

پخت غذا با ماهی و ترشی سیر

ترکیب ترشی سیر و ماهی طعمی منحصر به فرد و دلچسب دارد و می توان از آن در پخت غذاهای مختلفی استفاده کرد.

  • ماهی سالمون با سس ترشی سیر:

برای پخت این غذا، فیله ‌های سالمون را با نمک، فلفل و ادویه ‌های دلخواه مزه دار کنید. سپس آنها را در تابه با کمی روغن زیتون سرخ کنید تا پخته شوند.

برای سس هم سیر ترشی را ریز خرد کرده و با کمی سرکه، روغن زیتون، جعفری و شوید مخلوط کنید.

نهایتا، سس را روی ماهی بریزید و آن را سرو کنید.

 

  • ماهی قزل آلا با سالاد ترشی سیر:

فیله‌ های قزل آلا را بخارپز یا کبابی کنید.

کاهو، گوجه فرنگی، خیار، پیاز و سیر ترشی را خرد کرده و با سرکه و روغن زیتون مخلوط کنید.

در آخر سالاد را کنار ماهی سرو نمایید.

 

  • ماهی سفید با سس ترشی سیر و شوید:

فیله ‌های ماهی سفید را در فر با کمی روغن زیتون، نمک و فلفل بپزید. سپس، سیر ترشی را ریز خرد کرده و با ماست، شوید، سرکه و روغن زیتون مخلوط کنید. ماهی های پخته شده را به سس آغشته کرده و سرو کنید.

 

خوردن ماهی با ترشی سیر

 

  • ساندویچ ماهی با ترشی سیر:

ابتدا نان تست را برشته کنید. فیله ماهی پخته شده را هم رنده کرده و با سس مایونز، شوید و ترشی سیر مخلوط کنید.

نهایتا مخلوط را روی نان بریزید و غذا را سرو کنید.

 

نکات مهم در پخت غذا با ماهی و ترشی سیر:

می‌ توانید از انواع مختلف ماهی مانند سالمون، قزل آلا، سفید و تن استفاده کنید.

اگر طعم ترشی سیر خیلی تند است، می‌ توانید آن را با کمی آب رقیق کنید.

می ‌توانید به سس ‌ها و سالادها، سبزیجات و ادویه‌ های موردعلاقه تان را اضافه نمایید.

ترشی هایی مانند ترشی لیته کامروز، ترشی گل کلم و ترشی فلفل کامروز هم دورچین هایی مناسب برای این غذاها می باشند.

 

خرید ترشی از کامروز

امروزه می توانید به راحتی ترشی های باکیفیت کامروز را از فروشگاه های مواد غذایی و یا به صورت آنلاین از طریق وب سایت کامروز خریداری کنید.

برای سفارش محصولات، تنها باید فرم خرید را در وب سایت تکمیل کرده و آن را ارسال نمایید. بعد از آن، کامروز در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش هایتان را به دست شما می رساند.

 

پاسخ به چند سوال متداول درباره ماهی و ترشی سیر

  • آیا برای مصرف ماهی و ترشی سیر محدودیتی وجود دارد؟

میزان مصرف ترشی سیر و ماهی به عوامل مختلفی مانند سن، جنس، و شرایط سلامتی شما بستگی دارد. به طور کلی، توصیه می ‌شود که در روز بیش از 2 تا 3 حبه سیر و 100 گرم ماهی مصرف نکنید.

 

  • مصرف ماهی و ترشی سیر برای بدن مضر است؟

ترشی سیر و ماهی برای اکثر افراد سالم و بی ‌ضرر است. با این حال، اگر به سیر یا ماهی آلرژی دارید یا مبتلا به بیماری خاصی می باشید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 

خوردن ماهی با ترشی سیر

 

خلاصه کلام

ترکیب ترشی سیر و ماهی، دو ماده غذایی پرخاصیت و خوشمزه، فواید بی‌ شماری برای سلامت بدن دارد. این ترکیب می ‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، سلامت قلب و عروق، دستگاه گوارش، حافظه، پوست و مو و ... کمک کند.

ترشی سیر و ماهی را می ‌توان به عنوان پیش‌غذا، چاشنی یا غذا اصلی سرو کرد. سبزیجات، نان و ترشی لیته هم می ‌توانند به عنوان دورچین ‌های مناسب، با این ترکیب سرو شوند.

 

 

نظر خود را برای ما ارسال نمایید